Kocaeli Üniversitesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Aysel Çetinkaya, akademik çalışmalarının bir kısmının yer aldığı “İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik” adını verdiği ilk kitabı satışa çıktı. Nobel Akademik Yayıncılık’tan çıkan kitapta Çetinkaya, basılı gazetelerle birlikte günümüzde önem kazanan çevrimiçi gazeteciliği, buna bağlı olarak ortaya çıkan mülkiyet yapısı ve ekonomik sorunları ele alıyor.
REKLAM VE YAZI İŞLERİ BAĞI ANLATILIYOR
Eserde ayrıca temelde reklam gelirine dayanan bu ekonomik modelde Türkiye’deki çevrimiçi gazeteciliği, içinde faaliyet gösterdiği medya piyasasını da göz önünde tutarak maliyet yapısı, gelir modeli ve reklam – içerik bağı yönünden inceleniyor. Çetinkaya, çevrimiçi gazetelerin ilgili bölümlerinden yetkililerle yaptığı görüşmelerden özgün ve aydınlatıcı bulgulara ulaşarak okuyucunun kafasındaki reklam ve yazı işleri arasındaki bağa dair sorunları gidermeyi amaçlıyor.
DÖRDÜNCÜ GÜÇ: MEDYA
Dr. Aysel Çetinkaya’nın bu eseri, modern kamusal örgütlenmenin üçlü yapısı olarak bilinen yasama, yürütme ve yargı güçlerine eşlik eden dördüncü gücün, yani medyanın mutfağı olarak adlandırılan yazı işleri süreçlerine ve içeriklere gerçekçi ve eleştirel bir gözle bakabilmenin yolunu da açıyor.
Çevrimiçi Gazetecilik kitabı raflardaki yerini aldı
Akademisyen Dr. Aysel Çetinkaya’nın kaleme aldığı ‘İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik’ isimli ilk kitabı raflardaki yerini aldı.
02 Mart 2019 - 11:12
YORUMLAR