'Pilotun uçağı parçalamak istediğinin görüldüğünü' belirten Marsilya savcısının açıklamasına göre, kaptan pilot uçağı otomatik pilota aldıktan sonra "yetki senin" diyerek kokpitten ayrıldı. Fransız savcı, Alman vatandaşı olduğu belirtilen Lubitz'in, kaptan pilot yokken bir düğmeye basarak uçağı düşüşe geçirdiğini söyledi. Savcı, uçak yere çarpmadan önce yolcuların çığlık attığının kayıtlarda yer aldığını da açıkladı.
PİLOTUN KİMLİĞİ AÇIKLANDI
Bu arada dünyayı şoke eden yardımcı pilotun kimliği açıklandı. Alman vatanşaı olan 28 yaşındaki Andreas Lubitz...
"SON ANA KADAR NEFES ALDI"
Olaydan önceki son 30 dakikaya ait kokpit kayıtlarına ulaşabildiklerini ifade eden Robin, kayıtların ilk 20 dakikasındaki konuşmaların normal konuşmalar olduğunu söyledi. Kayıtların 20. dakikasından sonra pilotlardan birinin kokpiti terk ettiğinin anlaşıldığını ifade eden Robin, daha sonra uçağı kullanmaya devam eden pilotun "uçağı bilinçli olarak alçalttığını" bildirdi. Robin, uçağı kullanan pilotun çarpmanın son anına kadar nefes almaya devam ettiğini de kaydetti.
YARDIMCI PİLOT NEDEN BUNU YAPTI?
Pilotun psikolojik bir rahatsızlık sebebeiyle böyle bir şeyi yapmış olabileceği ihtimali üzerinde duruluyor. Uzmanlar zaman zaman pilotların bu gibi psikolojik rahatsızlıklar yaşadığını, kişisel sorunlar sebebiyle havada intihar etme ihtimallerinin her zaman olduğunu belirtiyor. Bu tür sorunlara karşı da 6 ayda bir pilotlar bazı psikolojik testlerden geçiriliyor. Söz konusu yardımcı pilotun ise bilinen bir psikolojik sorunu olmadığı sıkı bir eğitim almış, genç bir pilot olduğu, 600 saatlik bir uçuş deneyimi olduğu belirtiyor. Bu sebeple yardımcı pilotun uçağı neden kasten düşürmüş olabileceği aydınlatılmaya çalışıyor.
Şu an için bir çok belirsizlik olsa da kesinleşen bilgi pilotun kokpitin dışımda kaldığı ve yardımcı pilot içerideyken kapıyı tekmelese bile açılmadığı yönünde...
PİLOT KOKPİTİN DIŞINDA KALDI
Kokpitte yapılan konuşmaları kaydeden kara kutudaki ses kayıtlarına göre, uçağın pilotlarından biri uçak irtifa kaybetmeye başlamadan önce, yolcuların da bulunduğu kabin tarafına geçti. Bir süre sonra geri dönerek kokpit kapısını tıklayan pilot, içerideki pilottan yanıt alamadı.
Kara kutu ses kayıtlarına göre, pilot daha sonra kapıyı yumruklamaya, tekmelemeye başladı, hatta kırmaya çalıştı ancak başarılı olamadı ve içerideki pilottan yine hiçbir tepki gelmedi.
Kazanın araştırılmasında görevli üst düzey bir askeri yetkiliye dayandırılan ve Amerikan medyasına yansıyan haberlere göre, 144 yolcu ve 6 mürettebatın ölümü ile sonuçlanan kazada çarpıcı bir gelişme ortaya çıktı. Uçak irtifa kaybetmeye başlamadan önce kokpitten ayrılan pilotlardan biri, geri döndüğünde içeriden kilitli olan kokpite giremedi.
Kazanın araştırılmasında görevli, adı açıklanmayan üst düzey bir Amerikalı askeri yetkilinin ses kayıtlarını dinledikten sonra verdiği bilgilere göre, kokpit kapısına geri dönen pilot, önce kapıyı tıklamaya başladı. İçerideki kapının açılmaması ve içerideki pilottan bir ses yada tepki gelmemesi üzerine, kapıdaki pilot kapıyı yumruklamaya, tekmelemeye başladı ve kırmaya çalıştı.
YORUMLAR