Emniyet devreye girdi! Trafik çilesini bisiklet...
Reklam
Reklam

Emniyet devreye girdi! Trafik çilesini bisiklet çözer!

Kent merkezlerinde taşımacılık faaliyetinde bulunan araçların güzergah ve seyahat saatlerine sınırlamarngetirilmesi istenilen raporda, trafik yoğunluğu için de bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması önerildi.

Emniyet devreye girdi! Trafik çilesini bisiklet çözer!

Kent merkezlerinde taşımacılık faaliyetinde bulunan araçların güzergah ve seyahat saatlerine sınırlamarngetirilmesi istenilen raporda, trafik yoğunluğu için de bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması önerildi.

Emniyet devreye girdi! Trafik çilesini bisiklet çözer!
06 Kasım 2017 - 10:14

Emniyet Genel Müdürlüğü, trafik sorunları ve çözüm önerilerine ilişkin çarpıcı bir rapor hazırladı. TBMM Trafik Sorunlarının Araştırılması Alt Komisyonu’na sunulan Emniyet’in raporunda, nüfus artışıyla birlikte gelen hızlı şehirleşme ile taşıt ve sürücü sayısındaki artışların trafik sorununu tetiklediği belirtildi. Türkiye’de cazibe alanları, kamu kurum ve kuruluşları, Hastane, ticari alanlar gibi yerlerin şehir merkezlerinin 5-10 kilometrelik alanı içerisinde yayıldığı, bu yerlere eş zamanlı ve bireysel olarak araçlarla gidilmesi, toplu taşıma araçlarının yetersiz olması gibi nedenlerle cadde ve sokak üzerinde park edilmiş araçların karayolunun kapasitesini düşürdüğü vurgulanan raporda, ölümlü kazaların kaçınılmaz hale geldiğini belirtildi. Raporda sorun ve çözüm önerileri şöyle sıralandı: TOPLU TAŞIM: Kent merkezlerinde bulunan ana arterlerde çok sayıda toplu taşıma aracının durak ve güzargahının bulunması nedeniyle trafik akımının yavaşladığı görülmekte. Trafik yoğunluğunun fazla olduğu zaman dilimlerinde toplu taşıt araçlarının belirlenen güzergahlara girmemesi, metro, tramvay gibi alternatif araçlarla ücretsiz aktarak yapılarak, alternatif farklı tali yollardan ulaşım sağlanmalı. ENGELLİ TEDBİRİ: Engellilerin ulaşımının doğru etüd edilerek kalıcı ve sürdürülebilir mekansal tasarım ve planlama yapılmalı. Açık ve kapalı otoparklarda engelliler için ayrılmış özel yerlerin erişim ve yararlanmalarının elektronik kilit, bariyer gibi kontrollü şekilde kullanılmasına yönelik tedbir alınmalı. YAYA KALDIRIMI: Yayalar için yatay ve düşey işaretlemeler ile alt ve üst geçitler yeterli değil. Geçit bulunan yerleri yayaların kullanma alışkanlıkları yok. Rastgele yerlerden kontrollü olmadan karşı karşıya geçiş yaparken, sürücüler de yayalara tolerans göstermiyor. Etkin önlem ve denetim alınmalı. BİSİKLET YOLU: Bisiklet yollarının diğer taşıt yollarından ayrı olması gerekiyor. Ülkemizde bisiklet kullanımı yaygınlaştırılarak trafik sorunlarının önüne geçilmesi, sağlıklı yaşam gibi konularda çalışmalar başlatılmalı. YAYALAŞTIRMA: Trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokakların, araç trafiğine tamanen ya da belirli saatlerde kapıtılarak kısıtlama getirilmeli veya toplu taşım araçlarının tercih edilmesine yönelik güzergah ve kısıtlamalar getirilerek kent merkezlerinin yayalaşacağı düşünülmekte

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Aycan Turizm, Aycan Plaza'yı hizmete açtı
Aycan Turizm, Aycan Plaza'yı hizmete açtı
AK Parti’li yöneticiden büyük gaf, ‘it ürür kervan yürür’
AK Parti’li yöneticiden büyük gaf, ‘it ürür kervan...