Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin...
Reklam
Reklam

Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin adresi; Motif Art

Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin adresi; Motif Art

Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin adresi; Motif Art

Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin adresi; Motif Art

Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin adresi; Motif Art
15 Aralık 2023 - 12:19

Hediyelik eşyada kalite ve güvenirliğin adresi; Motif Art
Gebze Center’da hizmet vermeye başlayan takı ve hediyelik eşya firması Motif Art, kaliteli ürünleri Gebzelilerle buluşturmayı hedefliyor!
Özel günlerde sevdiklerine anlamlı ve hatırlatıcı armağan arayışında olanlar için harika seçenekler sunan takı ve hediyelik eşya sektörü, her yerde olduğu gibi Gebze’de de son dönemlerin gözde  sektörlerden biri haline geldi.
Biz de Gebze Center’da kısa süre önce stand çalışmasına başlayan, Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde 35 yıldır bu sektörde yer alan Motif Art firmasının kurucusu Özer Uçak ile sektörün dinamikleri  üzerine  gerçekleştirdiğimiz söyleşiyle sektörü mercek altına yatırdık.
-              Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
-              İstanbul Beşiktaş’ta doğdum. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdim ve ardından eğitimime 2 yıl daha yurt dışında devam ettim. Türkiye’ye döndüğümde de ticaretle uğraşmaya başladım.
-              Hangi alanda ticaret yapıyordunuz?
-              Takı ve hediyelik eşya sektöründe... 16 yaşımdan bu yana bu sektördeyim. Okul hayatı ve çalışma hayatı hep birlikte gitti. Kendi paramı küçük yaşta kendim kazanmaya başladım.
-              İlk mağazanızı ne zaman ve nerede açtınız?
-              1990’ların başında Marmaris’te ilk işyerimi açtım. 1998 tarihinden itibaren de İstanbul’da önce Capitol AVM'de kısa süre sonra Fenerbahçe'de iki mağaza daha açarak işlerimi genişlettim. Yurt dışında ürün ithal etmeye başlamam bu döneme denk gelir. İstanbul’daki ticaretim 2005 yılına kadar sürdü. 2005 yılında Bodrum’a yerleşerek işlerime oradan devam ettim. Bir kaç yıldır da farklı şehirlerde anlaştığım AVM'ler de süreli kiosklar kurarak hediyelik eşya sektöründe faaliyet gösteriyorum. Geçtiğimiz sene Bursa’ya taşındım.
-              Neden Bursa?
-              Çoğunlukla İstanbul, Kocaeli ve Bursa şehirlerindeki AVM ler ile çalışıyorum bu nedenle Bursa'yı merkeze alarak faaliyet alanımı buraya taşıdım.
-              Takı ve hediyelik ürünlerini nereden alıyorsunuz?
-              Ürünler genelde yurt dışından geliyor. Hindistan, Çin, Tayvan, Tayland. Bu sektör bu ülkelerden besleniyor.
-              Dünyada hangi ülkelerde bu sektör daha çok gelişmiş durumda?
-              Sektörde ABD, en önde gelen ülke. Hem piyasa geniş hem de ucuz. Daha sonra Avrupa geliyor.
-              Türkiye ne durumda bu sektörde?
-              1999 depremi ile sektör yara aldı, 2001 ekonomik krizi ile birlikte AVM’lerden hediyelik eşya sektörü ayrıştı, çoğu firma battı. 2010’lu yıllara kadar hediyelik eşya sektörü Antalya , Marmaris, Bodrum gibi turistik merkezlerde ağırlıklı olarak faaliyet gösterdi. Bu sektörün gelişimi, ekonomik gelişmişlikle ilgili ekonomik sorunlarda ilk vazgeçilen sektör hediyelik eşya sektörü oluyor. Sektörün en önemli sorunlarından biri ithalat. Maalesef ithalatçı en ucuz ürünü alıyor ve yüksek karla toptancılara aktarıyor. Toptancı da üzerine bir kâr koyup perakende firmalarına satıyor. Hâliyle 1 dolar maliyeti olan bir ürün bazen 20 dolara çıkıyor. Yurt dışında müşteri talebi fazla olduğu için sistem farklı ilerliyor 1 dolarlık ürün 2-3 dolara satışa çıkabiliyor. Sistem olmadığı için bir kalite dengesi de yok her kalitede ürün ithal ediliyor. Ekonomik koşulların değişkenliği bu konularda belirleyici oluyor.
 
-              Türkiye’de şehirler bazında nerelerde ön planda?
-              İstanbul başı çekiyor Ankara, Bursa, Antalya gibi şehirler ön planda.
-              Peki Gebze?
-              Gebze çok başarılı. Uzun yıllardır hediyelik eşya sektöründe beyaz yakalı tabir ettiğimiz çalışan kesim ön planda olmuştur ancak son yıllarda mavi yakalı çalışan kesim de gerek internet gerekse de sosyal medyanın etkisiyle yeni ürünler talep ederek bütçelerinden hediyelik eşya sektörüne harcama yapmaya başladılar.
Gebze halkı yeniliklere son derece açık yeni ve farklı ürünler talep ediyorlar.
 
-              Sektör açısından caddedeki dükkan ile AVM’deki arasında nasıl bir fark var?
 
-              Ben sabit bir mağaza anlamında devam etmedim, birkaç yıldır konjonktürel sebeplerden dolayı AVM’lerde stant açarak hizmet veriyorum.   2010’lu yıllardan itibaren AVM sayıları arttı ve insanlar için çok cazip olmaya başladı. Nişantaşı gibi cadde kültürü olan yerlerde elbette mağazalar daha cazip ama diğer yerler için AVM’ler daha avantajlı.
 
-              Bulunduğunuz Gebze Center AVM’den memnun musunuz? Nasıl değerlendiriyorsunuz?
 
-              Gebze Center, lokasyonu çok iyi, büyük ve güzel bir AVM. Marka çeşitliliği çok fazla. Gebze ve çevresinde yaşayan insanlar için de mükemmel bir cazibe merkezi. Beyaz ve mavi yakalı çalışan kesimin merkezinde bulunan Gebze Center AVM'nin kendi alanında öncü olduğunu düşünüyorum. Türkiye'de bu kadar kozmopolit bir alanda herkes için çekim alanı yaratabilen benzer bir AVM daha yok.
Bölgenin alışveriş alışkanlıklarını belirlemede katkısının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Firma olarak en başarılı olduğumuz iki AVM’den biri olması bu düşüncemi doğruluyor.
Bu AVM’de, diğer AVM’lerde olmayan bir fark daha gözlemledim. Gebze Center müşterisi, AVM’de çok uzun zaman kalıyor bu da bize olumlu olarak yansıyor. Burada yaşayan insanlar ailece gelerek tüm ihtiyaçlarını tek bir noktada karşılayabilecekleri bir ortam buluyorlar. Gebze gibi kalabalık ve trafiği yoğun olan bir şehirde giyim, yemek, eğlence ve alışveriş imkanlarının hepsinin tek bir yerde karşılanması elbette önemli bir faktör.
 
-              Ürünlerinizle ilgili bilgi verebilir misiniz? Müşteriye sunduğunuz en önemli şey nedir?
 
-              Genel olarak takı ve hediyelik eşya alanında faaliyet gösteriyoruz. Takı ürünlerimiz çelik. Bizim en çok önem verdiğimiz husus, müşteri memnuniyeti, kalite ve güven. Bu işe başladığımdan bu yana şuna çok dikkat ettim; bir ürün 2 yıl sonra bile gelse değiştiririz. Uzun yıllardır bu işi yapmış olmanın avantajını yaşıyorum. Hem Türkiye hem yurt dışında sektörün ilklerden biriyim. Müşteri profilini çok iyi tanıyorum. Her şehir ve her AVM’nin profili farklı. Örneğin Edirne ile Gebze’de satılan ve ilgi gören ürünler farklıdır. Her bölgenin kendine göre bir alışveriş alışkanlığı var. 35 yılın ardından insanların ne seveceğini kestirebiliyorsunuz. Hangi ürün insanlar tarafından ilgi görür bunu bilebiliyoruz.
 
-              Peki tüketicilere ne öneriyorsunuz? Takı ve hediyelik eşya alırken nelere dikkat etmeliler?
 
-              Öncelikle, ürün aldıkları yere güvenmeleri lazım. İnsanlar para verdikleri bir ürünün bir ayda bozulduğuna şahit olmamalılar. Ürünlerinin arkasında duracak kaliteli ürün satan firmalardan satın almalılar. Güvenilirlik çok önemli. Aldıkları üründen memnun kalmadıklarında geri iade edebilmeliler.
Hediyelik eşya sektöründe bir firmanın misyonu müşterisine kaliteli ürün sunmak, vizyonu ise satılan ürünün arkasında durarak müşteri mutluluğunu sağlayacak güveni yaratmak olmalıdır.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Harikalar Dünyası’ndan öğretmenler gününe özel açılış!
Harikalar Dünyası’ndan öğretmenler gününe özel açılış!
Destek Çolakoğlu Metalurji’den, Başarı Dilovası’ndan!
Destek Çolakoğlu Metalurji’den, Başarı Dilovası’ndan!