İmar Barışı başvuruları 15 Haziran, ödeme süresi ise 30 Haziran 2019’a uzatıldı. Peki, İmar barışı başvurusu ve sorgulama nasıl yapılır? Merak edilen tüm detayları haberimizde kolaylıkla bulabilirsiniz…
Vatandaşlardan gelen yoğun talep nedeniyle “İmar Barışı” başvuruları 15 Haziran 2019’a kadar alınmaya devam edecek. Yapı Kayıt Belgesi bedeli ödemeleri için de son tarih 30 Haziran 2019 olarak belirlendi. İmar Barışı’na şu ana kadar 9 milyon 698 bin 238 başvuru yapıldı. Şu ana kadar kayıt belgesi bedeli olarak da 16 milyar 500 milyon lira ödeme yapıldığı öğrenildi.
İMAR BARIŞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Ruhsatsız ya da ruhsata aykırı yapıların kayıt altına alınması amacıyla 31 Aralık 2017’den önce yapılan konut ya da işyerleri için Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri’ne, başvuru yapılacak. Müracaatlar ayrıca belediye, belediye birimleri, valilikler veya belirlenen kurumlara doğrudan, posta yoluyla da yapılabilirken, Bakanlığın yetkilendirdiği kurum ve kuruluşlara da müracaat edilebiliyor.
Kayıt belgesiyle evlerde tapu gibi bir hüviyet oluşturacak. Başvuruda binaya ait kaç daire olduğu, metrekaresi, yüzölçümü gibi ayrıntılar paylaşılacak. Yenileme ya da yıkım istenirse belediye mevcut imarı uygulayacak.
İMAR BARIŞI SORGULAMA NASIL YAPILIR?
İmar Barışı Kayıt Başvurusu ve Sorgulaması işlemleri e-Devlet Kapısı’ndan gerçekleştirilebilecek. Burada işlemi gerçekleştirebilmek için vatandaşların T.C. kimlik numaraları ve şifreleri ile sisteme giriş yaparak sayfa talimatlarını takip etmeleri gerekiyor.
İMAR BARIŞI DÜZENLEMESİ NELERİ KAPSIYOR?
İmar barışı ile ruhsatı bulunmayan ya da imar mevzuatına aykırı olan yapılar kayıt altına alınacak. 31 Aralık 2017 tarihinden önce tamamlanan konut ya da iş yerleri, 31 Aralık 2018 tarihine kadar başvurunun ve istenilen şartların sağlanmış olması durumunda Yapı Kayıt Belgesi almaya hak kazanacak. Başvurular Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri’ne yapılacak. Yapı Kayıt Belgesi ile tapuya benzer şekilde yapının bir kimliği çıkartılacak. Binadaki daire sayısı, metrekare ve yüzölçümü gibi detayların yer alacağı belge için başvurular 2018’in sonunda bitecek ancak hükümet talebe göre bu süreyi 1 yıl daha uzatmaya yetkili olacak. İmar barışı başvuruları şahsen yetkili kuruma giderek ya da e-devlet uygulaması üzerinden online olarak yapılabilecek.
Yapı Kayıt Sistemi’ne girilen bilgilerde yapı sahibinin beyanı esas alınacak. Tespit edilen arsa ve emlak yapı değeri üzerinden konutlarda % 3, iş yerlerinde ise % 5 oranında kayıt bedeli alınacak. İdari cezalar ve yıkım kararları iptal edilecek
Yapı Kayıt Belgesi verilen yapılar geçici olarak su, elektrik ve doğalgaz aboneliği alabilecek. Ayrıca daha önce alınan yıkım kararlarının yanı sıra tahsil edilmemiş idari para cezaları da kaldırılacak.
Yapı ruhsatı alan ancak yapı kullanma izin belgesi ya da ruhsatı olmayan yapılarda belirtilen bedelin iki katı ödenerek yapı kullanma izin belgesi şartı olmaksızın cins değişikliği yapılabilecek ve kat mülkiyeti kurulabilecek.
İMAR BARIŞI İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
İmar barışı için başvurular E-devlet üzerinden online olarak ya da bakanlık tarafından açıklanan lisanslı kurullar tarafından kabul edilecek. Başvurular e devlet üzerinden takip edilebilecek. İmar barışı için istenen belgeler aşağıdaki gibidir:
– E-devlet şifresi
– Geçerli bir cep telefonu numarası
– Geçerli bir e-posta adresi
– Beyan edilecek yapının adresi
– Tapusu varsa ada ve parsel bilgileri
– Toplam inşaat alanı; konutların ve işyerlerinin ayrı ayrı toplam alanları (m2)
– Yapıdaki konut ve işyeri sayısı
– Arsa/Arazinin emlak vergi birim değeri (TL/m2) (İlgili belediyesinden alınabilecektir.)
– Yapının bulunduğu arsanın alanı; varsa tapudaki alan yoksa beyan edilecek alan (m2)
– Yapı sınıfı (sistemin sunacağı seçeneklerden seçilecek)
– İmar mevzuatına aykırılığın tarif edilmesi
– Yapıyı gösteren ve ayrılık kısmını gösteren birer adet fotoğraf. (Fotoğrafların dosya formatı .jpg, .jpeg veya .png olmalıdır.)
YORUMLAR