Büyük altyapı projeleri sonucu yeni lojistik alanların gelişmesi ile birlikte İstanbul ve Kocaeli alt pazarlarını kapsayan Marmara Bölgesi'ndeki toplam lojistik arzının, 2017 sonunda 8,5 milyon metrekareye ulaşması bekleniyor.
İstanbul ve çevresinde inşaatı süren ve başlayacak olan 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Avrasya Tüneli, İstanbul-İzmir Otoyolu, 3. Havalimanı, Liman Kent ve Kocaeli'ndeki Organize Liman Bölgesi gibi projeler yeni geliştirme ve yatırım fırsatları doğuracak. İstanbul'daki gayrimenkul trendleri, bu projelerin oluşturduğu ihtiyaçlar çerçevesinde gelişecek.
LOJİSTİK ARZININ 5 YIL İÇİNDE 11,1 MİLYON METREKAREYE ULAŞMASI BEKLENİYOR
Ticari gayrimenkul üzerine finansal ve profesyonel hizmetler veren ve yatırım yönetimi alanında danışmanlık hizmetleri sunan JLL Türkiye verilerine göre, İstanbul ve Kocaeli alt pazarlarını kapsayan Marmara Bölgesi'ndeki toplam lojistik arzının 2014 yıl sonu itibariyle 7,8 milyon metrekareye ulaştığı, inşaat halindeki stokun ise 563 bin metrekareden 653 bin metrekareye yükseldiği görülüyor. Lojistik arzının ise 2017 sonunda yaklaşık olarak 8,5 milyon metrekareye ulaşması bekleniyor. Ayrıca Kocaeli veİstanbul alt pazarlarında yaklaşık olarak 2,6 milyon metrekarelik stokun planlama aşamasında olduğu gözlemleniyor. Bütün inşaat halindeki ve planlama aşamasındaki projelerin tamamlanması durumunda, toplam lojistik arzının önümüzdeki 5 yıl içinde 11,1 milyon metrekareye ulaşacağı öngörülüyor.
LİMAN KENT 8 MİLYON KİŞİ GETİRECEK
Ro-Ro taşımacılığına hizmet ederek kargo taşımacılığında ve kruvazör turizminde küresel lider olmayı hedefleyen Liman Kent Projesi'nin 3. Havalimanı'na komşu olacak şekilde planlandığını belirten JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş; "Kruvazör turizmi sayesinde yıllık 8 milyon yabancı turistin İstanbul Liman Kent'e gelmesi bekleniyor. 3. Havalimanı, 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin tamamlanmasıyla birlikte, Liman Kent'in ulaşılabilirliği artacak ve proje lojistik açıdan önemli bir merkez haline gelecek" dedi. Avi Alkaş ayrıca 2014 yılında A sınıfı yüksek kalitede lojistik arzına yönelik artan talep nedeniyle lojistik pazarındaki birincil kiraların kur dalgalanmalarından etkilenmediğini de belirterek, "Birincil kiralar 2014 yılsonu itibariyle 7 dolar seviyesinde sabit kaldı. Ancak arzın sınırlı olması nedeniyle, arsa fiyatları ise 2014 yılında bir artış gösterdi. 2015 yılında ise döviz seviyesindeki kur dalgalanmalarından dolayı kira bedellerinin küçük de olsa aşağı yönlü bir harekette seyredebileceğini öngörmekteyiz" şeklinde konuştu.
ORGANİZE LİMAN BÖLGESİ LOJİSTİK ARZINDAKİ BÜYÜMEYİ DESTEKLEYECEK
İzmit Körfez Bölgesi'nde mevcut durumdaki 35 limanın en aktif olanlarına Dilovası ile Körfez bölgeleri ev sahipliği yapıyor. Gölcük, Derince ve Gebze gibi ayrı limanları entegre edilerek var olan limanların kapasitelerinin artırılması hedefleniyor. Kocaeli sınırları içinde kalan Cengiz Topel Havalimanı ile birlikte Köseköy lojistik köyünün bölgeyi hava ve raylı ulaşım olanaklarını sunarak desteklemesi, bunun yanında Köseköy'ün Türkiye'deki en büyük lojistik köy haline getirilmesi planlanıyor. Bu projelerin bölgedeki lojistik arzındaki büyümeyi desteklemesi hedefleniyor.
YORUMLAR