Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı İhtisas Zabıta Şube Müdürlüğü Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Meslek ve Sanat Eğitim Kursları(KO-MEK)’na bağlı Başiskele Yuvacık, Yeniköy, Bahçecik, Aydınkent ve Karşıyaka kurs merkezlerindeki ev hanımlarına kursiyerlere görmüş oldukları eğitimin yanında Bilinçli Tüketici Semineri verildi.
AYIPLI MAL NEDİR?
Başiskele’de verilen kurslarda ayıplı mal ile ilgili bilgi verdi. Yapılan bilgilendirmede ‘’ bir ürünün veya hizmetin etiketinde, ambalajında, kullanma kılavuzunda veya ilan ve reklamında belirtilen evsafları taşımıyorsa, bir kusur oluşturuyorsa buna ayıplı mal-hizmet denilmektedir. Tüketiciye sunulan mal veya hizmetin ayıplı olması durumunda altı aylık zaman içerisinde satıcıya, yazılı olarak başvurmak suretiyle malın veya hizmetin yenisiyle değişimi ayıp oranında bedel indirimi, para iadesi, ücretsiz bakım ve onarımı hakları mevcuttur’’ açıklaması yapıldı.
SATILAN MAL GERİ ALINIR
Çok yaygın bir tanım olan “Satılan mal geri alınmaz” ibaresinin haksız bir hüküm olduğu ifade edilen eğitimde, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun doğrultusunda satılan bir mal veya hizmette bir kusur varsa değişimi, para iadesi, ücretsiz tamiri, bedel indirimi haklarından birinin sağlanması gerektiği vurgulandı.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ EĞİTİMİ
Toplumun temel direğinin aile, ailenin de en önemli parçasısının eli öpülesi anneler olduğunu ifade eden Tüketici Hakları Zabıta Amirliği yetkilileri, ‘’Annelerin günlük alışverişlerinde kandırılmamaları, kendi öğrendiklerini çocuklarına, ailelerine anlatmaları ve tüketici hakları hakkında bilinçlendirilmeleri amacıyla Başiskele’de bulunan kurslardan başlamak üzere periyodik olarak KO-MEK kurs merkezlerinde Bilinçli Tüketici Eğitimi vermeye devam edeceğiz. Vatandaşların şüpheli bir durumla karşılaşmaları halinde şikâyetlerini 0262 325 86 25, Alo Zabıta 153 veya ilçe belediyelerin zabıta müdürlükleri ile irtibata geçip şikâyetlerini iletmeleri gerekmektedir’’ açıklamasını yaptı.
YORUMLAR