Japon mühendisi ölüme götüren çatlak

Japon mühendisi ölüme götüren çatlak

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde cumartesi günü, geçici yol montajı yapılan ‘catwalk’ (kedi yolu) halatlarından birinin kopmasından kendisini sorumlu tutarak intihar eden Japon mühendis Kishi Ryoichi birçok sırrı da beraberinde götürdü

Japon mühendisi ölüme götüren çatlak

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde cumartesi günü, geçici yol montajı yapılan ‘catwalk’ (kedi yolu) halatlarından birinin kopmasından kendisini sorumlu tutarak intihar eden Japon mühendis Kishi Ryoichi birçok sırrı da beraberinde götürdü

25 Mart 2015 - 10:11

Hürriyet gazetesinden Murat Özgöl'ün haberine göre, bağlantı yerinde aşağıya doğru ilerleyen çatlağın, görevli çalışanlar tarafından olaydan birkaç gün önce fotoğrafla saptandığı belirtildi. Kazadan sonra çekilen fotoğraflarda da bağlantı yerinin halatın ağırlığı taşıyamadığı için kağıt gibi yırtılıp koptuğu görüldü. Köprü inşaatının, kopan bağlantı yeri dahil bazı parçalarının Türk firmaları tarafından imal edildiği, kedi yolunun montajının yapıldığı halatların ise yurt dışında imal edilip Türkiye’ye getirildiği belirtildi.

DİĞER HATTIN DURUMU 

Uzmanlar, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü inşaatında cumartesi günü doğu yönündeki hattın kopmasıyla, ağırlığın batı yönündeki hatta baskı yaptığını vurguladı. Bağlantı yerlerinin aynı malzemeden ve aynı firma tarafından yapıldığına dikkat çeken uzmanlar, bu durumun her gün 100’ün üzerinde irili ufaklı akaryakıt, LPG tankeri, kuru yük gemileri ve Gölcük Deniz Üssü’ne gidip gelen savaş gemileri için tehlike oluşturduğuna dikkati çekti.

MÜHENDİS ÇARESİZ KALDI

Japon mühendisin, her biri 8’er ton ağırlığında toplam 14 halattan oluşan ‘kediyolu’ bağlantı yerinde birkaç gün önce meydana gelen çatlağı gördüğü ve çaresiz kaldığı ileri sürüldü. Köprü inşaatında çalışan personele cuma günü ‘Cumartesi günü büyük bir fırtına olacakmış, çalışma yapmayacağız, kimse gelmesin’ duyurusu yapıldığı belirtildi. Tamamlandığında İstanbul-İzmir karayolu yolculuğunu 3.5 saate indireceği belirtilen 377 kilometrelik otoyol projesinin en önemli geçiş noktası İzmit Körfez Köprüsü’ndeki çalışmalar heyecanla izleniyordu. Her aşaması haber konusu olan, şubat ayından itibaren de iki yaka arasında kılavuz kablolar çekildikten sonra ‘kediyolu’ olarak adlandırılan geçici yürüyüş yolu montajına başlanan köprüden Haziran ayında yürüyerek geçmenin planları yapılıyordu. Ancak geçen cumartesi günü köprüde iki yakayı birleştiren, mühendis ve işçilerin geçici yol montajının yapıldığı ‘kediyolu’ bir kazaya sahne oldu. Her biri 8’er ton ağırlığında 14 kablodan oluşan hat Yalova Hersek Burnu tarafındaki ayağın üst bağlantı yerinden koptu. Dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü olacak İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’ndeki bu kaza başta Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olmak üzere yüklenici firmada da büyük şok etkisi yarattı.

basliksiz-6-002.jpg

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Gebze’de Anahtar Alaşar oldu
Gebze’de Anahtar Alaşar oldu
VM Medicalpark iddialı geliyor
VM Medicalpark iddialı geliyor