Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan İstanbul-Kocaeli Karayolu projesi ile ilgili hazırlanan ÇED raporuna, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu Kararı” verildi. ÇED olumlu karar verilen proje ise Kocaeli’nin en önemli bölgelerinde biri olan, 200 milyon yıllık Ballıkayalar Vadisi’de geçecek. Proje ile ilgili ilk başvuru 19 Şubat 2014 tarihinde yapılmıştı. Daha sonra pek çok kez revize edilen proje ile ilgili hazırlanan ÇED Raporu, geçtiğimiz yıl ekim ayından İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunca yeterli bulunmuş ve kabul edilmişti.
Raporda projenin amacı, “İstanbul’daki transit trafik yükünün hafifletilmesi, araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf edilerek transit geçişin sağlanması, İstanbul şehir içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun azaltılması” olarak belirtildi. Proje alanı Devletin Hüküm ve Tasarrufu altındaki hazine arazileri, tarım alanları, mera alanları, orman alanları ve özel mülkiyetlerden oluşuyor. Karayolları, güzergahın alternatifinin olmadığını teknik bir raporla savundu. Ancak Kocaeli Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Kurulu, karayolu projesinin 1.7 kilometresinin 1.derece doğal sit alanı olan Ballıkayalar Tabiat Parkı’ndan geçirilmesinin zorunlu olmadığını belirterek güzergâhı reddetti.
ÇED raporunda Ballıkaya içinde derelerin akış güzergâhının değiştirilmeyeceği, mümkün olduğunca derin yarma ve dolgulardan kaçınılarak, hiçbir surette patlatmalı çalışma yapılmayacağı, şantiye kurulmayacağı taahhüt edildi. Raporda, parkın değeri şu sözlerle anlatıldı: “Ballıkayalar Tabiat Parkı’nın ana kaynak değerlerini; yaklaşık 200 milyon yıllık süreçte Orta Trias kireç taşlarının erimesi sonucu oluşmuş olan ve derin kanyon tipi özellik gösteren Ballıkayalar karstik boğaz vadisi ile kanyon duvarları ile birlikte, oyuklar, kovuklar, küçük çağlayanlar, küçük göllenmeli dev kazanları ile bunları çevreleyen doğal bitki örtüsü oluşturmaktadır. Bunlar aynı zamanda Tabiat Parkı’nın en önemli doğal peyzaj değerleridir. Bu nedenle, Tabiat Parkı’nda Ballıkayalar Kanyon Vadisindeki bu dikkat çekici jeolojik - jeomorfolojik oluşumlar, sahanın en önemli kaynak değerleri olmaları da göz önünde bulundurulunca planlama açısından özellikle dikkate alınması gereken doğal sınırlayıcılar olmaktadır.” Hazırlanan bu proje ile ilgili şimdi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu Kararı” verildi. Kocaeli’nin en önemli bölgelerinde biri olan, 200 milyon yıllık Ballıkayalar Vadisi’de geçecek olan bu karayolunun, 1.derecede SİT alanı olan Ballıklaysalar Tabiat parkında vereceği zarar endişeye sebep oluyor. Proje 3 ayrı ihaleyle 3 ayrı firmaya 22 ayda tamamlatılacak.
O proje kabul edildi… 200 milyon yıllık vadiden otoyol geçecek!
İstanbul ile Kocaeli arasından yapılması planlanan otoyolu ile ilgili hazırlanan proje kabul edildi. Otoyol, Kocaeli’nin en önemli bölgelerinde biri olan, 200 milyon yıllık Ballıkayalar Vadisi’de geçecek.
13 Şubat 2019 - 09:28
YORUMLAR