YATIRIMLARA DEVAM EDEREK GLOBAL BİR MARKA...
Reklam
Reklam

YATIRIMLARA DEVAM EDEREK GLOBAL BİR MARKA OLACAĞIZ

Bazı global markaların tesis yönetiminde dört-beş kalemde hizmet verirken; kendilerinin sekiz-on kalemle müşterilerinin karşısına çıktıklarını ifade eden ARF Group Yönetim Kurulu Başkanı Arif Gülen, “2018 ve 2019’da kayıpsız, agresif olmayan büyüme içerisinde yatırımlarımıza devam ederek  global bir marka olma yolunda ilerleyeceğiz” dedi.

YATIRIMLARA DEVAM EDEREK GLOBAL BİR MARKA OLACAĞIZ

Bazı global markaların tesis yönetiminde dört-beş kalemde hizmet verirken; kendilerinin sekiz-on kalemle müşterilerinin karşısına çıktıklarını ifade eden ARF Group Yönetim Kurulu Başkanı Arif Gülen, “2018 ve 2019’da kayıpsız, agresif olmayan büyüme içerisinde yatırımlarımıza devam ederek  global bir marka olma yolunda ilerleyeceğiz” dedi.

YATIRIMLARA DEVAM EDEREK GLOBAL BİR MARKA OLACAĞIZ
19 Ekim 2018 - 09:20

ARF Group’u kurma serüveninizden bahseder misiniz?
1997’de bir sitede güvenlik görevlisi olarak başladım bu işe. Bulunduğum yerde kendimi hep hissettirdim. Benim güvenlik görevlisi olarak serüvenim üç aydır. Ondan sonra sektörde hızla yükseldim. Yüksek maaş ve imkânlarla transfer oldum. Bazı transfer tekliflerini de kabul etmedim. En son çeşitli firmalarda bölge müdürlüğü ve bölge müfettişliği yaptım. Bu yükselişlerimde yine İlker Garzek’in rolü büyüktür. Hayatımdaki dönüm noktalarından biri de emekli jandarma tuğgeneral olan babamın dayısın oğludur. Kardeşinin cenazesinde bana dedi ki ‘Oğlum sen neden kendi şirketini kurmuyorsun?’ Hemen çalıştığım şirkete gittim, ayrılacağımı söyledim. İlk önce benim başka bir şirkete transfer olacağımı düşündüler. ‘Kendi şirketimi kuracağım’ dedim. Güldüler. Kahkahaları hâlâ kulağımda. O anı hiç unutmuyorum. Sonra şirketimi kurdum. 2001 yılıydı. Çok hızlı bir şekilde büyüdüm. O zaman kriz vardı. Krize rağmen büyüdüm. 2002’de güvenliğini yaptığım yerler bizden temizlik de istedi. Kısa sürede sektörde ses getirdik. Şu an 16-17 yıllık müşterilerim var.

ARF Group bir tesis yönetim şirketi. Tesis yönetimi, Türkiye’de yeni bir kavram. Bu anlamda siz ne gibi çalışmalar yaptınız?
Tesis yönetimiyle tanıştıktan sonra Danimarka, İngiltere ve Almanya’ya gittik. Tesis yönetiminin ne olduğunu oralardan öğrendik. Türkiye’de tesis yönetiminde bizden çok önde olan global firmaları inceledik. Ne yaptıklarıyla değil, ne yapmadıklarıyla ilgili… Ne yapmadıklarını daha ön plana çıkardık. Çünkü onların hareket kabiliyetleri bizden zayıf. Mesela, bazı global firmalar, taşıma yemeğe izin vermiyor. Biz hem taşır hem de yerinde yaparız dedik. Bazı global firmalar personel taşımacılığı yapamıyor, biz yaptık. Katma değerli hizmetler denilen ve parça başı maliyetleri çıkartılarak yapılan işler var. Etiketleme, paketleme vesaire… Global firmalar bunu yapamıyor, biz bunu da yaptık. Dolayısıyla onlar tesis yönetiminde dört-beş kalemde hizmet verirken; biz sekiz-on kalemle müşterilerimizin karşısına çıktık.
 
Şu an Türkiye’de tesis yönetimi tam anlaşılabilmiş durumda mı?
Türkiye’de kimse gerçek anlamda tesis yönetimi yapmıyor. Genel olarak birleştirilmiş hizmetler veriliyor. Gerçek anlamda tesis yönetimi, bir şirketin SWOT analizini yapmak, bütün entegre satın almaları ve tesis yönetimleri dahil bir bütçe oluşturmak ve hizmet vermektir. Mesela, “Yıllık 5 milyon liraya şirketinizin şu şu işlerini ve kalemlerini sizden satın alıyorum. Bu işleri ve kalemleri ben yöneteceğim. Siz kendi asli işinize dönün.” demektir. Bu işleri yıllık 5 milyon 1 liraya mal edersem 1 lira zarar ederim, 4 milyon 999 bin 999 liraya mal edersem de 1 lira kâr ederim. Bu işlerin böyle olması lazım. 

ZAMAN, VERİMLİLİK, MALİYET…

Peki, müşterileriniz neden tesis yönetimi hizmeti almalı?
Bir zaman, iki verimlilik, üç maliyet… Diyelim ki siz büyük bir AVM ya da tesissiniz. Muhatap sayınızı teke indiriyorsunuz. Her hizmeti farklı firmalardan aldığınızda, her firma yüksek kâr marjlarıyla hizmet veriyor. Oysa hepsini tek firmadan aldığınızda, o firma cirosu daha yüksek olduğu için kâr marjını daha düşük tutuyor. Dolayısıyla siz ciddi bir maliyet avantajı elde etmiş oluyorsunuz. Aslında tesis yönetiminde olması gereken bu.

“KDV MUAFİYETİ GETİRİLMELİ “

Sektörün önemli firmalarından birisiniz. Sizce şu an sektörün en önemli sorunları nelerdir? Bu sorunların halledilmesi için neler bekliyorsunuz?
Tesis yönetimi anlamında sitelerde KDV muafiyetinin getirilmesi elzemdir ve bu sorun en önemli problemlerden biridir. Teşviklerin, gelir vergisi ve genel anlamda KDV’nin düzenlenmesi de yeni sistemde beklentilerimiz içerisindedir. İnsan kaynağı sıkıntısı ve hizmet personelinin yetişmesi anlamında üniversitelerle hükümet ve sektör arasında çalıştaylar yapılması gerekmektedir. Asgari ücret düzenlemesi, özellikle güvenlik personelinin belli bir maaşın altında çalıştırılamaması ile ilgili yasal düzenlemenin yapılması beklentilerimiz arasındadır.

YATIRIMLARA DEVAM

Mevcut ekonomik gerçeklikleri de göz önüne alarak, ARF Group’ un hedefleri, büyüme stratejileri nelerdir? 
ARF Group, 2015-2017 yıllarında ciro, personel ve kapasite anlamında konsolide olarak yaklaşık yüzde 200 büyümüştür. Balıkesir Ovalı Köyü’ne 10 bin kişi kapasiteli fabrikamızı kasımda açıyoruz. Şişecam Grubu Cam Elyaf Fabrikası’nın günlük bin kişilik yemek ihalesini aldık. Kriz döneminde de faal ve reel yatırımlarımıza devam ediyoruz. 2018 ve 2019’da kayıpsız, agresif olmayan büyüme içerisinde yatırımlarımıza devam ederek  global bir marka olma yolunda ilerleyeceğiz.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Harikalar Dünyası’ndan öğretmenler gününe özel açılış!
Harikalar Dünyası’ndan öğretmenler gününe özel açılış!
Destek Çolakoğlu Metalurji’den, Başarı Dilovası’ndan!
Destek Çolakoğlu Metalurji’den, Başarı Dilovası’ndan!