Gebze’nin vizyon projelerinden birisidir, Anibal Köprülü Kavşak projesi.
Tamamlanması çok uzun sürdü ve yüklenici firma Başbakan Yardımcısı Fikri Işık’tan fırçayı yedikten sonra, işlere hız verdi.
Bu konuda Sayın Işık zaten gerekenleri söyledi.
Kentin kalbi konumunda ki bir alanda çalışma yapıyorsan, burada 7/24 çalışacak hazırlığını yapar, öyle kazma vurursun.
Gebze’yi, felç ettiler bu çalışmayı uzatarak.
Zaten, iktidar da bu firmayı bir yere yazdı.
Neyse ki, gecikmeli, sıkıntılı olsa da Anibal’de, büyük kısım tamamlandı ve trafiğe açıldı.
Asıl soru, Anibal Köprülü Kavşağı Gebze trafiğinin yüzde kaçını çözer?
Gebze’de trafik sorununun her geçen gün arttığını hesaplarsak, Anibal projesine başlandığı gün ile proje tamamlandığı güne kadar geçen sürede, trafik yoğunluğu ne kadar artmış ise Anibal, sanki bu kadarının rahatlamasını sağlar gibi duruyor.
Gebze, plansız büyümüş..
Gebze, hızına yetişilmeyecek kadar çabuk büyümüş..
Gebze gelişiyor da bu gelişme trafikte araç sayısının katlanması ile de tescilli.
Ve Gebze’de trafik büyük sorun.
Bu sorunu, Gebze top yekun masaya yatırıp, çözüm aramalı.
Gebze’nin çok değerli mimarları, mühendisleri var.
Gebze artık özellikle trafik konusunda mühendislik çalışmasına ihtiyaç duymakta.
Cuma pazarı artık bir an önce kalkmalı ve Gebze’nin merkezinde çift yönlü yollar tarih olmalı.
Raylı sistem, daha çok zaman alacak gibi Gebze’nin bu çalışmalar sırasında nasıl bir hal alacağını düşünmek bile istemiyoruz.
Biz düşüncesinden çekiniyoruz belki ama birileri düşünmek en doğru çözümü üretmek ve bu yönde çalışmak zorunda.
Trafik Gebze’de artık tek başına zaman kaybı değil, aynı zamanda bir çileye dönüşmüş durumda.
Kentsel Dönüşüm, şuanda gözüken acil sorun gibi gözükse de, Gebze’nin tartışmasız en önemli sorunu trafikteki dönüşüm ve bu konuda kurumlar güç birliği yapmalı, ortak çalışma ve ortak arayış içinde olmalı.
YORUMLAR