Otobüsler kafalarına göre takılıyor…
Olmaz değil mi? Otobüsleri bir kullanan olmasa öyle kafalarına göre takılmaları söz konusu değildir.
Otobüsleri şoförler yönlendirir ama bu bir halk otobüsü ise şoförde çaresiz, belediyeden ihaleyi alan nüfuslu (!) patronlar, şoförleri ve otobüsleri yönetir.
Patron keyfine, parasına bakar, sıkıntıyı da şoförlerle vatandaş yaşar.
Gebze’de özellikle iki mahallede otobüs saatleri ile ilgili büyük sıkıntı yaşanıyor, vatandaş şikayetçi, tepkili…
Şoförlerde öyle.
Çünkü, yolcu saatinde gelmeyen otobüsle ilgili şoföre sataşıyor.
Bir çok ciddi tartışma, kavga girişimi de oluyor ama sonuç alınamıyor.
Çünkü, yukarda o nüfuslu patron işi bağlıyor.
Gebze’nin Mevlana Mahallesi ile Kirazpınar Mahallesi, sabah ve akşam saatlerinde ki yoğunluk dışında, otobüsleri bir türlü yazılı olan saatlerde bulamıyor.
Mahalleli isyanda.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, mahallelerde ki hatların ihalesini yaparken, ihalelere şartnameler koyup, denetim yetkisini elinde tutuyor.
Kağıt üzerinde her şey tamam, asıl sorumlu Belediye.
Ancak, uygulamada, denetim yetersiz ve yapılan denetimlerde de tespit edilen eksikliklerin bir kısmı ‘iyi niyetle’ bertaraf ediliyor, bazen de denetleyici isimler kendilerini kurtarmak için cezalar kesiyorlar.
Vatandaş, ne kesilen ceza ile nede ‘iyi niyetli’ geçiştirmeyle ilgili değil, vatandaş çözüm istiyor.
Sabah ve akşam saatlerinde olduğu gibi otobüslerin servis saatlerine riayet göstermesini istiyor.
Şuna da razılar, yolcu yoğunluğu olduğunda ki servis saatleri ile yoğunluğun az olduğu saatlerde ki uygulama değişsin.
Ama, her otobüs belirlenen saatte o mahallede, o durakta olsun.
20 dakikada bir otobüsün olduğu mahalle de, 40 dakika otobüs beklediğini söyleyen var.
Şoföre hakaret eden yolcu, gerilim ve şikayet var ama umursayan yok, çözüm yok.
Yarın bu mahallelerde kavgalar, daha büyük olaylar olursa o zaman bunun hesabını kim verecek merak ediyorum.
Bu mahallelerde ki otobüsler, son zamlarla birlikte 2.5 liraya çalışıyor ve yürüme mesafesinde ki bu mahallelerde 2.5 alınırken, bu parayla İstanbul’un bir ucundan, diğer ucuna metro yolculuğu yapılıyor.
Yada Gebze’den Kartal’a bu parayla gidiliyor.
Aldıkları paranın hakkını dahi vermeyen, ihale sürecinde bin dereden su getirip, torpiller, ayarlamalar yapan firmalar, iş hizmete geldiğinde de üzerlerine düşeni yapmalı.
Yolcu sayısının azlığı önemli değil, servis koyulmuşsa hiç kimse yoksa da o otobüs o duraktan geçmeli.
Bunun başka tarifesi varsa, söylesinler bilelim.
Ve Büyükşehir Belediyesi adına denetim yapanlar, bu işin faturası en son size kesilir, iyi niyetten, idare etmekten, hoş görmekten vaz geçin, görevinizi yapın.
YORUMLAR