Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank tarafından örtü altından ilk görsellerinin paylaştığı yerli otoda, Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun sosyal medya hesaplarından yayınlanan iki fotoğraa heyecan daha da arttı. İlk görselde aracın far dizaynı yansıtılırken, ikinci paylaşımda ise ön panel görücüye çıkarıldı. 2017'de yeniden startı verilen yerli otomobil projesi kapsamında ortaya çıkarılan prototip, 27 Aralık Cuma günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle tam manasıyla tanıtılmış olacak. Araca ilişkin tüm merakların giderileceği tanıtımda Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da aracı Osmangazi Köprüsü'nden geçerek test edeceği öne belirtildi.
DİKKAT ÇEKEN ÖZELLİKLER
Ferrari'nin tasarımcısı olarak bilinen İtalyan Pininfarina şirketi tarafından tasarlanan ve yüzde 100 elektrikli olacak aracın, 5 yıldızlı güvenlik yapısına sahip olduğu, 3. seviye otonom ile kurgulandığı, araç içinde navigasyon yerine arttırılmış gerçeklik ile görüntüleme teknolojisinin kullanıldığı, yan aynalar yerine kameralı sistem üzerinden yol takibinin yapıldığı gibi bir takım dikkat çeken özellikler de ortaya çıkmıştı. ARAÇ GİBİ FABRİKA DA AKILLI OLACAK 15 yıl içinde Gayri Sa Milli Hasılaya 50 milyar avro, cari açığa ise 7 milyar avroluk olumlu katkısının olması beklenen yerli otonun fabrikası da kendisi gibi akıllı olacak. Fabrikada doğrudan 4 bin kişi çalışacakken, yedek parça ve yazılımsal destekler ile dolaylı olarak ise yaklaşık 20 bin kişiye iş kapısının açılacağı tahmin ediliyor. Öte yandan 500 km'lik bataryaya yönelik ise 300 kişilik Ar-Ge ekibi mesai harcayacak. 2022 yılında seri üretime geçecek olan yerli otodan ilk etapta 7 bin adet üretilecek. 26 İL TALİP OLDU Tüm bu detayların yanı sıra tasarımı ve teknik özellikleri kadar olmasa bile gündeme geldiği günden beri en çok merak edilen konulardan biri ise yerli otomobilin üretileceği fabrikanın hangi ile kurulacağı. Yerli otomobilin kendi illerinde üretilmesi için arazi, elektrik, su ve altyapı desteğinin yanı sıra çalıştırılacak personelin eğitimine kadar pek çok ekstra avantajı sunacağını ilan eden 26 il oldu. 2017'de yeniden startının verilmesiyle birlikte o günden bugüne bu talebi dile getiren iller ise şöyle; Kocaeli, Bursa, İzmir, Konya, Eskişehir, Sivas, Elazığ, Erzurum, Denizli, Amasya, Manisa, Niğde, Kars, Kastamonu, Afyonkarahisar, Bilecik, Samsun, Karaman, Kütahya, Ankara, Malatya, Yalova, Balıkesir, Adana, Sakarya ve Diyarbakır.
ÖNE ÇIKAN 3 İL!
Cuma günü yapılacak ön gösterimde fabrikanın kurulacağı yerin de açıklanması beklenirken, fabrika için talip olan 26 il arasında Marmara Bölgesi öne çıkıyor. Bu bölgedeki 3 il ise Kocaeli, Sakarya ve Bursa olarak ifade ediliyor.
EN GÜÇLÜ ADAY KOCAELİ
2030 senesine kadar 5 modelin üretilmesinin planlandığı fabrikanın kurulacağı yerle ilgili en güçlü bölge ise Gebze. Zaten hali hazırda yerli aracın üreticileri tarafından kurulan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun merkezi Gebze'deki Bilişim Vadisi'nde bulunuyor. Ancak bölgede fabrika için yeteri büyüklükte arazi bulunmadığını öne sürenler de var.
40 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
Ford Otosan, Hyundai Assan, Honda Türkiye ve Anadolu Isuzu gibi üreticilerin yanı sıra lastik sanayi, kord bezi, çelikord, plastik, kauçuk ve boya endüstrisiyle Taşıt Araçları Yan Sanayi Organize Sanayi Bölgesi'ne (TOSB) ev sahipliği yapan Kocaeli, sektörün adet bazındaki üretim ve ihracat rakamlarına en fazla katkı sağlayan illerin başında geliyor. İl genelinde otomotiv üretim ve yan sanayide çalışan sayısı 40 bini buluyor. Konumu bakımından Avrasya üzerinde bilinen tüm ticaret yollarının güzergahında yer alan Kocaeli, lojistik bakımdan ciddi bir avantaja sahip. İlde 14 adet organize sanayi bölgesi, 4 adet teknopark ve 2 adet serbest bölge bulunuyor. Doğal bir liman olan İzmit Körfezi’nde 35 liman ve iskele bulunuyor. Ayrıca 2016 yılında hizmete açılan Osmangazi Köprüsü ile Bursa ile bağlantısının kolaylığı da bakanlığa Bursa'ya yakın bir yer olması konusunda talep ileten TOGG'u cezbediyor
'BİRKAÇ ALTERNATİF ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ'
2020 bütçe görüşmelerinde yerli otomobille ilgili kendisine yöneltilen soruya cevap veren sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, üretim tesisiyle ilgili birkaç alternatif üzerinde çalışıldığına dikkat çekerken, benzer soru karşısında TOGG Başkanı Gürcan Karakaş ise yer için yan sanayiye yakın olmak istediklerini vurgulamıştı.
Yeni Şafak
Yerli otomobilde en güçlü aday Gebze!
Yerli otomobile ilişkin peş peşe görsellerin paylaşılmasıyla heyecan artarken, tasarım ve teknik özellikleri kadar olmasa bile en çok merak edilen konulardan biri ise yerli otomobilin üretileceği fabrikanın hangi ile kurulacağı. Projenin gündeme geldiği günden bugüne en avantajlı il hep Gebze oldu.
25 Aralık 2019 - 10:09
YORUMLAR